Obchodní podmínky
Všeobecné podmienky
Internetový obchod http://www.jawfit.sk
1. Základné ustanovenia
Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len "obchodné podmienky") spoločnosti Restavin PaP s.r.o., so sídlom Chýnovská 145, 390 02, Tábor, IČO: 10814370, DIČ: , (ďalej len "predávajúci") sú vydané v súlade s § 1751 ods. 1 zákona č. 89/2012 Z. z. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len "Občiansky zákonník").
1.2. Tieto obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy (ďalej len "kúpna zmluva") uzatvorenej medzi predávajúcim a inou fyzickou osobou (ďalej len "kupujúci") prostredníctvom internetového obchodu na internetovej stránke http://www.jawfit.sk(ďalej len "internetový obchod").
1.3. Obchodné podmienky a Kúpna zmluva sú primárne vyhotovené v českom jazyku, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú na inom jazyku. Zmluvný vzťah sa riadi českým právom v platnom znení.
1.4. Tieto Obchodné podmienky vymedzujú vzťah a práva a povinnosti z neho vyplývajúce len medzi Predávajúcim a Kupujúcim - fyzickou osobou, ktorá nie je podnikateľom a ktorá uzatvára zmluvu výlučne mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti alebo mimo rámca samostatného výkonu svojho povolania.
1.5. Predávajúci môže meniť alebo dopĺňať znenie Obchodných podmienok v súlade s § 1752 zákona č. 89/2012 Z. z. Občiansky zákonník. O zmenách Obchodných podmienok bude Kupujúci informovaný prostredníctvom internetovej stránky Predávajúceho, konkrétne na adrese http://www.jawfit.sk v Obchodných podmienkach s uvedením dátumu účinnosti nových Obchodných podmienok a možnosti náhľadu na predchádzajúce znenie.
Druhá zmluvná strana má právo zmeny odmietnuť, v prípade zmluvy uzavretej na dlhšiu dobu na opakované plnenie a záväzok z tohto dôvodu vypovedať v lehote jedného mesiaca odo dňa nadobudnutia účinnosti nových podmienok.
2. Objednávanie tovaru a uzatvorenie kúpnej zmluvy
2.1. Prezentácia tovaru uvedeného v internetovom obchode http://www.jawfit.sk nie je ponukou na uzavretie zmluvy, má len informatívny charakter a predávajúci nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu ohľadom tohto tovaru.
2.2 Ceny tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty (DPH), ak je predávajúci platiteľom tejto dane (DPH), bez poštovného a balného. Uvedená cena tovaru je konečná cena tovaru. Cena tovaru je platná po dobu jej zobrazenia v internetovom obchode http://www.jawfit.sk.
2.3. Internetový obchod http://www.jawfit.sk obsahuje na osobitnom mieste aj informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru v súvislosti s jeho dodaním v Českej republike.
2.4 Náklady spojené s balením a dodaním tovaru v Českej republike sú vždy uvedené pred odoslaním objednávky prostredníctvom webovej stránky tohto internetového obchodu. Náklady sú vypočítané podľa verejných a neverejných cenníkov prepravných spoločností v závislosti od hmotnosti, spôsobu platby a spôsobu doručenia zvoleného v objednávkovom formulári.
2.5 Pred odoslaním objednávky predávajúcemu je kupujúcemu umožnené objednávku zmeniť a upraviť údaje, ktoré do objednávky zadal, a skontrolovať správnosť zadaných údajov.
2.6. Náklady, ktoré vzniknú kupujúcemu pri použití prostriedkov diaľkovej komunikácie v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy (náklady na telefonické hovory, náklady na internetové pripojenie a pod.) na strane kupujúceho, znáša kupujúci.
2.7. Kupujúci si objednáva tovar nasledovnými spôsobmi:
a) Kupujúci "vloží" objednaný tovar do nákupného košíka internetového obchodu, a to stlačením tlačidla "pokračovať", prostredníctvom svojho užívateľského účtu, ak sa v predchádzajúcom kroku zaregistroval v internetovom obchode http://www.jawfit.sk
b) kupujúci "vloží" objednaný tovar do nákupného košíka internetového obchodu, stlačením tlačidla "pokračovať", bez potreby zákazníckeho účtu a registrácie.
2.8. Kupujúci odošle objednávku predávajúcemu, a to kliknutím na tlačidlo "OBJEDNAŤ s povinnosťou platby". Všetky údaje uvedené v objednávke považuje predávajúci za správne. Kupujúci potvrdzuje, že pri vytváraní objednávky vyplnil všetky povinné údaje správne, podľa svojho najlepšieho vedomia a svedomia a kliknutím na tlačidlo "OBJEDNAŤ s povinnosťou platby" súhlasí s týmito obchodnými podmienkami. Zaškrtávacie políčko slúži na potvrdenie a vyjadrenie súhlasu.
2.9 Všetky objednávky zaslané kupujúcim predávajúcemu sa považujú za záväzné pre predávajúceho.
2.10 Predávajúci bezodkladne po odoslaní objednávky Predávajúcemu vystaví Kupujúcemu potvrdenie o doručení objednávky prostredníctvom e-mailu na kontakt uvedený Kupujúcim v objednávke alebo v užívateľskom účte internetového obchodu http://www.jawfit.sk, kde sa Kupujúci zaregistroval. Toto potvrdenie sa nepovažuje za uzavretie kúpnej zmluvy.
2.11. Po prijatí objednávky od Kupujúceho má Predávajúci právo kontaktovať Kupujúceho za účelom doplnenia chýbajúcich údajov, prípadnej zmeny a úpravy údajov v objednávke.
2.12 Ak si to povaha objednávky vyžaduje, je predávajúci oprávnený kontaktovať kupujúceho a požiadať ho o súčinnosť pri uzatváraní kúpnej zmluvy.
2.13 K uzatvoreniu kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim dochádza až po potvrdení objednávky predávajúcim. Predávajúci vystaví Kupujúcemu potvrdenie objednávky a zašle ho na e-mailovú adresu uvedenú Kupujúcim v objednávke.
2.14 V prípade technickej poruchy na strane Predávajúceho, zjavne nesprávneho zobrazenia cien produktov alebo kombinácie zliav spôsobujúcich minimálnu cenu objednávky v internetovom obchode, nie je Predávajúci povinný dodať Kupujúcemu tovar alebo službu za uvedenú cenu. To neplatí ani v prípade, ak je objednávka potvrdená alebo uhradená bezhotovostnou platbou (kreditnou kartou, bankovým prevodom alebo iným spôsobom platby).
2.15 Tieto obchodné podmienky sa vzťahujú len na nákup tovaru prostredníctvom internetového obchodu http://www.jawfit.sk.
3. Cena
3.1 Kupujúci môže uhradiť cenu za tovar a prípadné náklady spojené s dopravou, úpravou produktu (ak ju predávajúci poskytuje priamo v internetovom obchode) nasledovnými spôsobmi:
- v hotovosti alebo platobnou kartou pri prevzatí tovaru na mieste prevzatia
3.2. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu tovaru, ale aj náklady spojené s balením a dodaním tovaru. Ak nie je výslovne uvedené inak, kúpna cena zahŕňa aj náklady spojené s dodaním tovaru.
3.3 V prípade platby na dobierku alebo v hotovosti je cena tovaru splatná pri prevzatí tovaru alebo v deň dodania tovaru. V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do niekoľkých dní od uzavretia kúpnej zmluvy.
3.4. V prípade bezhotovostnej platby je kupujúci povinný uhradiť kúpnu cenu spolu s uvedeným variabilným symbolom, a to na bankový účet predávajúceho. Povinnosť kupujúceho je splnená pripísaním príslušnej čiastky kúpnej ceny na účet predávajúceho.
3.5. Podľa ustanovenia § 1820 ods. 1 písm. q) Občianskeho zákonníka predávajúci nepožaduje od kupujúceho zloženie zálohy alebo inej obdobnej platby, ak to povaha výrobku nevyžaduje a ak sa predávajúci s kupujúcim nedohodnú inak. Za zálohu sa nepovažuje zaplatenie kúpnej ceny tovaru pred jeho odoslaním.
3.6. Prípadné zľavy z ceny a zľavy z kúpnej ceny tovaru nie je možné kombinovať, pokiaľ Predávajúci nerozhodne inak. O možnej kombinácii zliav, rabatov a pod. a konečnej cene tovaru je Kupujúci vždy informovaný pred odoslaním objednávky.
3.7. Daňový doklad vyhotoví Predávajúci až po zaplatení kúpnej ceny tovaru Kupujúcim a Predávajúci ho doručí Kupujúcemu na e-mailovú adresu uvedenú Kupujúcim v objednávke a/alebo fyzicky odovzdá Kupujúcemu pri osobnom odbere tovaru v prevádzke Predávajúceho a/alebo zašle Kupujúcemu spolu s tovarom.
3.8. Predávajúci môže použiť systém prispôsobenia ceny osobe Kupujúceho na základe automatizovaného rozhodovania podľa vopred definovaného algoritmu. Ak sa cena prispôsobí osobe Kupujúceho, Predávajúci o tejto skutočnosti bezodkladne informuje Kupujúceho.
3.9. V prípade, že predmetom záväzku medzi Predávajúcim a Kupujúcim je poskytovanie digitálneho obsahu, služieb digitálneho obsahu a vecí s digitálnymi vlastnosťami, ktoré sa nedodávajú na hmotnom nosiči, Spotrebiteľ výslovne súhlasí so začatím plnenia pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a berie na vedomie, že udelením súhlasu zaniká jeho právo odstúpiť od zmluvy podľa § 1837 písm. l).
4. Dodanie tovaru
4.1. Náklady na dodanie tovaru sú vždy uvedené v objednávke a následnom potvrdení vydanom predávajúcim, a to podľa určeného spôsobu a druhu dodania.
4.2. Kupujúci je povinný prevziať tovar na mieste uvedenom v objednávke, v opačnom prípade znáša riziko nedodania tovaru a jeho vrátenia predávajúcemu. V prípade dodatočne vyžiadaného opätovného doručenia zo strany Predávajúceho Kupujúci uznáva opakované náklady na dopravu vo výške jej pôvodnej ceny.
4.3. Kupujúci je povinný pri prevzatí zásielky od prepravcu dôkladne skontrolovať, či nie je poškodený obal alebo samotný tovar. Ak kupujúci nesúhlasí s prevzatím tovaru, je povinný túto skutočnosť bezodkladne oznámiť dopravcovi. V prípade vád obalu alebo samotného tovaru nie je kupujúci povinný zásielku od dopravcu prevziať.
4.4. Zaplatením za tovar a prevzatím tovaru od dopravcu kupujúci nadobúda vlastnícke právo a všetky povinnosti s tým spojené. Prevzatím tovaru kupujúcim prechádza na kupujúceho nebezpečenstvo škody na tovare.
4.5. Tovar sa dodáva kupujúcemu:
- Na expedičnom mieste spoločnosti: dodacia kancelária, dodanie je spoplatnené sumou 0 Kč.
4.6 Osobný odber sa neúčtuje.
4.7. Tovar sa doručuje dopravcovi spravidla v priebehu pracovných dní.
4.8. Kupujúci, ktorý si pri objednávke tovaru zvolil formu doručenia vyzdvihnutím na predajni, je povinný si tovar vyzdvihnúť v priebehu dní. O možnosti osobného odberu tovaru informuje predávajúci kupujúceho zaslaním správy na e-mailovú adresu alebo telefonicky.
4. 9. Predávajúci vyhlasuje, že ním predávaný digitálny obsah, služby digitálneho obsahu a veci s digitálnymi vlastnosťami zabezpečujú funkčnosť s technickým a programovým vybavením, ktoré sa obvykle používa s digitálnym obsahom, službami digitálneho obsahu a vecami s digitálnymi vlastnosťami rovnakého druhu, bez potreby ich konverzie (kompatibilita), alebo s iným technickým a programovým vybavením, než ktoré sa bežne používa s digitálnym obsahom, službami digitálneho obsahu a vecami s digitálnymi vlastnosťami rovnakého druhu (interoperabilita), ktoré sú predávajúcemu známe alebo o ktorých sa dá rozumne predpokladať, že budú predávajúcemu známe.
5. Účet zákazníka
5.1. Kupujúci, ktorý sa zaregistruje v internetovom obchode http://www.jawfit.sk, má prístup k zákazníckemu účtu, z ktorého môže vytvárať objednávky tovaru. Ak funkčnosť obchodu umožňuje objednávanie tovaru bez registrácie, môže kupujúci objednávať tovar aj bez registrácie.
5.2. Pri registrácii používateľského účtu a pri objednávaní tovaru je Kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivé údaje. V prípade zmeny údajov je kupujúci povinný údaje v užívateľskom účte aktualizovať alebo zmenu bezodkladne nahlásiť predávajúcemu. Údaje vyplnené Kupujúcim sa považujú za jediné a správne údaje.
5.3. Prístup do používateľského účtu je chránený používateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť a tieto údaje nesmie poskytnúť tretej osobe, ak tak urobí, tak len na vlastnú zodpovednosť. Prevádzkovateľ http://www.jawfit.sk uchováva prístupové údaje k účtu Kupujúceho v zašifrovanej podobe.
5.4. Predávajúci nenesie zodpovednosť za prípadné zneužitie užívateľského účtu treťou osobou.
5.5. Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť užívateľský účet Kupujúceho, a to najmä v prípade, ak ho Kupujúci aktívne nevyužíval po dobu preukázateľne dlhšiu ako 12 mesiacov. 5.6. Ak Kupujúci poruší povinnosti vyplývajúce z Kúpnej zmluvy a týchto Všeobecných obchodných podmienok alebo inej obchodnej zmluvy s prevádzkovateľom internetovej stránky http://www.jawfit.sk.
5.6. Prevádzkovateľ internetovej stránky http://www.jawfit.sk nie je povinný zabezpečiť nepretržitú prevádzku užívateľských účtov, najmä pri plánovaných odstávkach, aktualizáciách alebo poruchách.
6. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
6.1 Podľa ustanovenia § 1837 Občianskeho zákonníka kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy v nasledujúcich prípadoch:
- o poskytovaní služieb, ak boli poskytnuté v plnom rozsahu; v prípade odplatného plnenia len vtedy, ak sa plnenie začalo s predchádzajúcim výslovným súhlasom spotrebiteľa pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a podnikateľ pred uzavretím zmluvy poučil spotrebiteľa, že poskytnutím plnenia právo na odstúpenie od zmluvy zaniká,
- dodanie tovaru alebo poskytnutie služieb, ktorých cena závisí od výkyvov na finančnom trhu nezávislých od vôle podnikateľa a ktoré môžu nastať počas lehoty na odstúpenie od zmluvy,
- dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy s tým, že k dodaniu môže dôjsť až po uplynutí tridsiatich dní a ktorých skutočná hodnota závisí od výkyvov na trhu nezávislých od vôle podnikateľa,
- dodávka tovaru vyrobeného podľa požiadaviek spotrebiteľa alebo prispôsobeného jeho osobným potrebám,
- dodanie tovaru podliehajúceho skaze alebo krátkodobej spotrebe a tovaru, ktorý sa vzhľadom na svoju povahu po dodaní nenávratne zmieša s iným tovarom,
- na naliehavú opravu alebo údržbu, ktorá sa má vykonať na mieste určenom spotrebiteľom na jeho výslovnú žiadosť; to sa však nevzťahuje na vykonanie iných ako požadovaných opráv alebo na dodanie iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na opravu alebo údržbu,
- dodanie tovaru v zapečatených obaloch, ktoré zo zdravotných alebo hygienických dôvodov nie sú vhodné na vrátenie po tom, ako ich spotrebiteľ rozbil,
- dodanie zvukovej alebo obrazovej nahrávky alebo počítačového programu v zapečatenom obale, ak ho spotrebiteľ rozbil,
- dodávanie novín, periodík alebo časopisov s výnimkou zmlúv o predplatnom na ich dodávanie,
- ubytovania, prepravy tovaru, prenájmu dopravných prostriedkov, stravovania alebo voľnočasových aktivít, ak sa má zmluva splniť v určitý deň alebo v určitom období,
- uzavreté na základe verejnej dražby podľa iného zákona, na ktorej môže byť spotrebiteľ fyzicky prítomný, alebo
- dodanie digitálneho obsahu, ktorý sa nedodáva na hmotnom nosiči, po začatí plnenia; v prípade odplatného plnenia, ak sa začalo s predchádzajúcim výslovným súhlasom spotrebiteľa pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, spotrebiteľ bol informovaný o tom, že právo odstúpiť od zmluvy týmto zaniká, a podnikateľ mu vydal potvrdenie podľa § 1824a ods. 1 a 2 alebo § 1828 ods. 3 a ods. 4 bod 2 zákona č. 89/2012 Z. z. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.
6.2. Ak nejde o prípady uvedené v bode 6.1. týchto všeobecných obchodných podmienok odstúpenia od kúpnej zmluvy, je kupujúci oprávnený v súlade s § 1829 ods. 1 Občianskeho zákonníka odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru.
6.3. Ak je objednávka rozdelená alebo obsahuje viacero častí (resp. tovarov), ktoré sú dodávané s časovým odstupom, lehota na odstúpenie od zmluvy začína plynúť od dodania poslednej časti (tovaru).
6.4 Odstúpenie od kúpnej zmluvy musí byť v tejto lehote (najneskôr do 14 dní od prevzatia poslednej časti (tovaru) objednávky) zaslané predávajúcemu.
6.5 V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa § 1829 ods. 1 Občianskeho zákonníka vráti predávajúci prijaté peňažné prostriedky kupujúcemu do 14 dní od prevzatia tovaru. Predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté finančné prostriedky kupujúcemu pred tým, ako je tovar dodaný späť predávajúcemu alebo iným spôsobom dohodnutým s kupujúcim.
6.6. Kupujúci je povinný vrátiť Predávajúcemu Tovar, ktorý nesmie byť poškodený, nesmie javiť známky nadmerného používania a nesmie byť znečistený alebo inak znehodnotený. Ak je to možné, Kupujúci vráti tovar aj v pôvodnom obale. Kupujúci zodpovedá predávajúcemu len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom iným spôsobom, ako je zaobchádzanie nevyhnutné na oboznámenie sa s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou tovaru.
6.7. Ak predávajúci ponúka viacero možností doručenia tovaru, v prípade odstúpenia od zmluvy a vrátenia tovaru kupujúcim predávajúcemu, bude kupujúcemu vždy vrátená suma poštovného podľa najlacnejšieho spôsobu doručenia podľa danej možnosti. Túto sumu potom predávajúci vráti kupujúcemu oproti nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.
6.8. Finančné prostriedky budú kupujúcemu vrátené rovnakým spôsobom, akým ich predávajúci prijal, ak sa s kupujúcim nedohodne inak.
6.9 Ak je súčasťou objednávky dar od predávajúceho, kupujúci nie je povinný vrátiť dar predávajúcemu odstúpením od kúpnej zmluvy.
6.10 Odstúpenie od Kúpnej zmluvy musí byť zaslané Predávajúcemu na doručovaciu adresu uvedenú v týchto Obchodných podmienkach alebo na e-mailovú adresu: vojtapetru@gmail.com, prípadne na iný komunikačný kanál používaný Predávajúcim. Predávajúci bezodkladne potvrdí Kupujúcemu prijatie odstúpenia od Kúpnej zmluvy.
6.11 Na odstúpenie od Kúpnej zmluvy je možné využiť formulár poskytnutý Predávajúcim a uvedený na konci týchto Všeobecných obchodných podmienok. Formulár na odstúpenie od zmluvy je Kupujúcemu zasielaný súčasne s potvrdením objednávky a je k dispozícii aj samostatne na stiahnutie na http://www.jawfit.sk.
6.12 Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy do okamihu prevzatia tovaru kupujúcim. Môže tak urobiť vo viacerých prípadoch, napr. pri výpredaji zásob, prerušení dodávky tovaru výrobcom alebo dodávateľom, alebo z dôvodu nedostupnosti tovaru a v ďalších prípadoch vyplývajúcich zo strany tretej osoby.
6.13 V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy zo strany predávajúceho, predávajúci bezodkladne informuje kupujúceho e-mailom, telefonicky alebo iným komunikačným kanálom. Všetky prijaté peňažné prostriedky vrátane nákladov na dopravu od Kupujúceho vráti Predávajúci rovnakým alebo iným spôsobom určeným Kupujúcim.
6.14 Ak je predmetom záväzku medzi Predávajúcim a Kupujúcim poskytovanie digitálneho obsahu, služieb digitálneho obsahu a vecí s digitálnymi vlastnosťami, ktoré sa nedodávajú na hmotnom nosiči, lehota na odstúpenie od zmluvy končí uplynutím štrnástich dní odo dňa uzavretia zmluvy.
6.15 Ak kupujúci odstúpi od zmluvy a v súvislosti s poskytnutím digitálneho obsahu mu bol odovzdaný hmotný nosič, je povinný ho na žiadosť a náklady predávajúceho bez zbytočného odkladu odovzdať. Predávajúci môže požiadať o vrátenie hmotného nosiča do štrnástich dní od ukončenia záväzku. Zároveň je kupujúci povinný zdržať sa jeho používania v súlade s § 2389o ods. 2 zákona č. 89/2012 Z. z. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.
6.16 Kupujúci nenesie žiadne náklady spojené s odstúpením od Kúpnej zmluvy, ak predmetom Kúpnej zmluvy bolo dodanie digitálneho obsahu, digitálnych obsahových služieb a vecí s digitálnymi vlastnosťami, ktoré neboli dodané na hmotnom nosiči a Predávajúci ich dodal pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, hoci o to Kupujúci výslovne nepožiadal alebo výslovne nepotvrdil, že jeho právo na odstúpenie od zmluvy zanikne, alebo Predávajúci nevydal Kupujúcemu potvrdenie podľa § 1824a ods. 1 Občianskeho zákonníka. 1 a 2 alebo § 1828 ods. 3 a 4 zákona č. 89/2012 Z. z, Občiansky zákonník, v znení neskorších predpisov.
6.17 Kupujúci nemusí uviesť konkrétny dôvod odstúpenia od Kúpnej zmluvy.
7. Práva z vadného plnenia
7.1 Práva z vadného plnenia sa riadia ustanoveniami § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b zákona č. 89/2012 Z. z. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, ako aj zákonom č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.
7.2 Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že vec pri prevzatí nemá vady. Predávajúci zodpovedá Kupujúcemu najmä za to, že v čase prevzatia veci Kupujúcim,
- má tovar vlastnosti dohodnuté medzi zmluvnými stranami, a ak k dohode nedošlo, vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca opísal alebo ktoré kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe nimi vykonávanej reklamy,
- tovar je vhodný na účel, ktorý predávajúci uvádza, že sa má použiť, alebo na ktorý sa tovar tohto druhu zvyčajne používa,
- tovar zodpovedá svojou kvalitou alebo spracovaním dohodnutej vzorke alebo exempláru, ak sa kvalita alebo spracovanie určili na základe dohodnutej vzorky alebo exemplára,
- tovar je v príslušnom množstve, miere alebo hmotnosti,
- tovar spĺňa požiadavky právnych predpisov.
7.3 Ak sa vada prejaví v priebehu dvanástich mesiacov od prevzatia, tovar sa považuje za vadný už pri prevzatí.
7.4 Ak to povaha tovaru alebo služby umožňuje, kupujúci má právo skontrolovať alebo predviesť funkčnosť výrobku.
7.5 Ak kupujúci neoznámil vadu bez zbytočného odkladu po tom, čo ju mohol zistiť pri včasnej prehliadke a náležitej starostlivosti, súd mu právo z vadného plnenia neprizná. Ak ide o skrytú vadu, platí to isté, ak kupujúci vadu neoznámil bez zbytočného odkladu po tom, čo ju mohol zistiť pri vynaložení náležitej starostlivosti, najneskôr však do dvoch rokov od dodania tovaru.
7.6. Ak sa na tovare vyskytne vada, ktorá znemožňuje obvyklé užívanie tovaru, môže kupujúci uplatniť právo predávajúceho z vadného plnenia (ďalej len "reklamácia") a požadovať
- odstránenie vady dodaním novej veci bez vady alebo dodaním chýbajúcej vady
- primeranú zľavu z kúpnej ceny,
- odstrániť vadu opravou veci
- odstúpenie od zmluvy.
7.7 Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak Tovar:
- má podstatnú vadu, ktorá znemožňuje jeho obvyklé užívanie,
- ak Tovar nemožno užívať pre opakujúce sa vady, ako aj pre vady/vady po oprave,
- v prípade veľkého počtu vád (3 a viac vád),
- ak je z vyhlásenia predávajúceho alebo z okolností zrejmé, že vada nebude odstránená v primeranom čase alebo bez značných ťažkostí pre kupujúceho.
7.8. Kupujúci je povinný písomne oznámiť predávajúcemu, aké právo si zvolil pri oznámení vady alebo bez zbytočného odkladu po oznámení vady predávajúcemu. Kupujúci nemôže zmeniť vykonanú voľbu bez súhlasu predávajúceho; to neplatí, ak kupujúci požadoval odstránenie vady, ktorá sa ukáže ako neodstrániteľná.
7.9. Pokiaľ Kupujúci neuplatní právo na zľavu z kúpnej ceny alebo neodstúpi od zmluvy, môže Predávajúci dodať to, čo chýba, alebo odstrániť právnu vadu. Ostatné vady môže predávajúci odstrániť podľa svojej voľby opravou veci alebo dodaním novej veci; táto voľba nesmie kupujúcemu spôsobiť neprimerané náklady.
7.10. Kupujúci nemôže uplatniť právo z vadného plnenia, ak v čase prevzatia veci o vade vedel alebo ju sám spôsobil.
7.11 Predávajúci je povinný prijať reklamáciu na adrese prevádzkarne alebo v sídle a mieste podnikania, ak to povaha a druh tovaru umožňuje.
7.12 O výsledku reklamácie predávajúci písomne informuje kupujúceho.
7.13 Kupujúci je oprávnený uplatniť právo z vady, ktorá sa vyskytne na Tovare, v lehote dvadsiatich štyroch (24) mesiacov od prevzatia Tovaru. Ak však ide o Tovar s uvedenou dobou spotreby, v takom prípade sa lehota skracuje na dobu spotreby uvedenú na obale.
8. Mimosúdne riešenie sporov
8.1. Spory medzi Predávajúcim a Kupujúcim sa riešia prostredníctvom všeobecných súdov.
8.2 V zmysle zákona č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov má Kupujúci právo na mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu z kúpnej zmluvy. Subjektom oprávneným na mimosúdne riešenie sporov je Česká obchodná inšpekcia (skrátene ČOI), Štěpánská 567/15, 120 00, Praha 2 - Nové Město. Ako postupovať v prípade mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov, vrátane možnosti podania návrhu, nájdete na webových stránkach https://www.coi.cz/ a https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
8.3 Pomoc v prípade cezhraničného mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov poskytuje Európske spotrebiteľské centrum Česká republika (ESC ČR). Kontaktná adresa ESC ČR je Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2 - Nové Město. Poradenstvo a informácie o jednotlivých trhoch vrátane platformy pre mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov nájdete na webovej stránke https://evropskyspotrebitel.cz/ahttps://ec.europa.eu/consumers/odr/main/.
9. Záverečné ustanovenia
9.1. Dojednania vyplývajúce z týchto obchodných podmienok a kúpnej zmluvy uzatvorenej na ich základe medzi kupujúcim a predávajúcim, v prípade vstupu zahraničného subjektu, sa riadia právnym poriadkom Českej republiky. Tým však nie sú dotknuté práva kupujúceho podľa nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 o rozhodnom práve pre zmluvné záväzky (Rím I).
9.2. V prípade vyššej moci alebo inej poruchy internetového obchodu predávajúci nezodpovedá za nemožnosť realizácie objednávky.
9.3 V kúpnej zmluve môžu byť dohodnuté odchylné ustanovenia, ktoré potom majú prednosť pred ustanoveniami týchto obchodných podmienok.
9.4 Predávajúci si vyhradzuje právo meniť alebo dopĺňať tieto obchodné podmienky. Týmto ustanovením však nie sú dotknuté práva a povinnosti vyplývajúce z predchádzajúceho znenia Všeobecných obchodných podmienok.
Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 18.05.2023.
10. Reklamačný poriadok
10.1. Tento reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou všeobecných obchodných podmienok internetového obchodu http://www.jawfit.sk a určuje základné podmienky a spôsob reklamácie vád tovaru kupujúcim.
Tento reklamačný poriadok vychádza z ustanovení zákona č. 89/2012 Z. z. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov a zákona č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa. Tento reklamačný poriadok vymedzuje vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim - fyzickou osobou nepodnikateľom, ktorá uzatvára zmluvu výlučne mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti alebo samostatného výkonu povolania.
10.2. Kupujúci je povinný oboznámiť sa so Všeobecnými obchodnými podmienkami a Reklamačným poriadkom pred objednaním tovaru, najneskôr sa však s nimi oboznámi pred odoslaním objednávky v internetovom obchode http://www.jawfit.sk, kedy kupujúci potvrdí svoj súhlas s ich porozumením a oboznámením sa s nimi zaškrtnutím príslušného políčka pri vytváraní samotnej objednávky. Bez zaškrtnutia tohto políčka nie je možné objednávku Kupujúceho odoslať. Predávajúci/Prevádzkovateľ internetovej stránkyhttp://www.jawfit.sk eviduje objednávky Kupujúceho, zaznamenáva aj zaškrtnutie vyššie uvedeného políčka.
10.3. Uzatvorenie kúpnej zmluvy a prevzatie tovaru Kupujúcim sa považuje za súhlas s Reklamačným poriadkom a Obchodnými podmienkami.
10.4. Kupujúci je povinný preukázať nákup tovaru v internetovom obchode http://www.jawfit.sk, a to najmä daňovým dokladom vystaveným Predávajúcim.
10.5. Pre urýchlenie reklamačného konania môže Kupujúci popísať vady na tovare a zvoliť si spôsob vybavenia reklamácie.
10.6. Ak je objednávka rozdelená alebo obsahuje viacero častí (resp. tovarov), ktoré sú dodávané s časovým odstupom, lehota na odstúpenie od zmluvy začína plynúť od dodania poslednej časti (tovaru). Odstúpenie od kúpnej zmluvy musí byť predávajúcemu zaslané v tejto lehote (najneskôr do 14 dní od doručenia poslednej časti objednávky alebo tovaru).
10.7 Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že tovar pri prevzatí nemá vady. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu najmä za to, že v čase prevzatia veci kupujúcim,
- má tovar vlastnosti dohodnuté medzi zmluvnými stranami, a ak k dohode nedošlo, také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca opísal alebo ktoré kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe nimi vykonanej reklamy,
- tovar je vhodný na účel, ktorý predávajúci uvádza, že sa má použiť, alebo na ktorý sa tovar tohto druhu zvyčajne používa,
- tovar zodpovedá svojou kvalitou alebo spracovaním dohodnutej vzorke alebo exempláru, ak sa kvalita alebo spracovanie určili na základe dohodnutej vzorky alebo exemplára,
- tovar je v príslušnom množstve, miere alebo hmotnosti,
- tovar spĺňa požiadavky právnych predpisov.
10.8 Ak sa vada prejaví v priebehu dvanástich mesiacov od prevzatia, tovar sa považuje za vadný už pri prevzatí.
10.9 Predávajúci je povinný prijať reklamáciu na adrese prevádzkarne alebo v sídle a mieste podnikania, ak to povaha tovaru umožňuje. Adresa na prijímanie reklamácií tovaru je: jawfitsk@gmail.com.
10.10 Predávajúci písomne informuje kupujúceho o prijatí tovaru na reklamáciu a o výsledku reklamácie.
10.11 Tento reklamačný poriadok upravuje reklamácie vád, ktoré sa vyskytnú na tovare v lehote dvadsiatich štyroch (24) mesiacov od prevzatia tovaru alebo v rámci záruky za akosť (napr. predĺžená záruka).
10.12 Tento reklamačný poriadok sa nevzťahuje na tovar s uvedenou dobou spotreby v zmysle bodu 10.15 týchto Podmienok.
10.13 Ak predávajúci neodstráni alebo odmietne odstrániť vadu včas, môže kupujúci požadovať zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od zmluvy.
10.14 Kupujúci môže uplatniť reklamáciu a podľa vlastného uváženia požadovať jej vybavenie v súlade s ustanoveniami bodu 6.6 Obchodných podmienok predávajúceho.
10.15 Kupujúci je oprávnený uplatniť právo na reklamáciu vád, ktoré sa vyskytnú na Tovare v lehote dvadsiatich štyroch (24) mesiacov od prevzatia Tovaru. Ak však nejde o tovar s uvedenou dobou spotreby, v takom prípade sa táto lehota skracuje na dobu spotreby uvedenú na obale.
10.16 Ak o to Kupujúci požiada, Predávajúci písomne potvrdí Kupujúcemu, v akom rozsahu a ako dlho trvajú jeho povinnosti v prípade chybného plnenia. Povinnosti predávajúceho z vadného plnenia trvajú minimálne v rozsahu, v akom trvajú povinnosti výrobcu z vadného plnenia.
10.17 V prípade potreby predávajúci v potvrdení zrozumiteľne vysvetlí obsah, rozsah, podmienky a trvanie svojej zodpovednosti, ako aj spôsob, akým možno uplatniť práva z nej vyplývajúce. Predávajúci v potvrdení tiež uvedie, že iné práva kupujúceho súvisiace s kúpou veci nie sú dotknuté.
Nesplnenie týchto povinností nemá vplyv na platnosť potvrdenia.
Tento reklamačný poriadok nadobúda účinnosť 18.05.2023
Doručovacia adresa na zaslanie odstúpenia od zmluvy: jawfitsk@gmail.com.